Конкурс плакатів
На перетині всіх протилежностей

Дедлайн 28 серпня

Запрошуємо до участі дизайнерів, мистців та всіх, хто працює з візуальними мистецтвами, незалежно від віку, професійного бекграунду та громадянства. Роботи з шорт-листу увійдуть до виставки плакатів. Участь безкоштовна.
до 28 серпня
прийом робіт
23—27 серпня
робота журі
4 вересня оголошення результатів
10 вересня
відкриття виставки
Саша Биченко
куратор конкурсу

Пропонуємо переосмислити
 доробок ГеоргіяНарбута
з позиції дизайнераХХІ століття, поговорити про спадкоємність
у дизайні, візуальну мову минулого
і естетику майбутнього, та порушити гострі питання сьогодення
мовою плакату.

Тема 1:
Між вчителями та учнями

У пізнанні нового ми стоїмо на плечах велетнів. Визначні праці наших попередників стають настільки невід’ємною частиною нашого досвіду, що здається, ніби вони існували завжди. Модерністи початку 20 століття заклали таку потужну основу, що її можна назвати античністю 21 століття. Однак часто нове виявляється старим, про яке ми забули.
Коли одні дизайни з минулого виглядають привабливо і сьогодні, інші викликають хіба що усмішку. Однак, якщо уважно придивитись до того як працювали, думали і жили наші вчителі, здавалося б нудні та застарілі речі можуть розкритись з нового боку.
У цій секції ми запрошуємо поглянути на нарбутівський доробок з точки зору дизайнера у 21 столітті та по-новому інтерпретувати мотиви, графічні прийоми й теми майстра.
Ба більше: поміркуймо про таку ж стрімку, як і коротку історію дизайну. Де наслідування переходить у спадкоємність? Чи може стилізація стати новим висловлюванням? Як учню перевершити свого вчителя? Якою б була наша робота, якби ми були обмежені технологіями початку 20 століття? А робота наших попередників, як би вони мали ті інструменти, якими користуємось сьогодні ми? А може варто відмовитись від будь-якого спадку і винайти все наново?

Погляньте на нарбутівський доробок з точки зору
дизайнера у 21 столітті
та по-новому інтерпретуйте
мотиви, графічні
прийоми або теми майстра.

Тема 2:
Між особистим
           і політичним

То, як виглядає сучасний світ, мабуть, навряд могли уявити навіть найсміливіші візіонери часів Нарбута. Проте, якщо подивитись на людину у суспільстві, побачимо, що змінилось не так вже й багато.
Порядок денний визначають боротьба за території та людські розуми. Боротьба за права людини не тільки не завершена, а лише починається. Вільна людина та сильна держава так само протистоять одне одному. Ми так само часом змушені вдаватися до бунтів, акцій непокори та революцій. І, зрештою, ми досі не певні що людей не замінять машини.
У цій секції ми пропонуємо поговорити про те, що непокоїть нас сьогодні так само, як і колись, за що ми ладні боротись і що прагнемо відстояти. Поглянути на дизайн як на інструмент впливу, набуття досвіду та формування ідентичності. Або ми все ж таки можемо говорити про естетичне окремо від політичного?

Погляньте на дизайн як
на інструмент впливу, набуття досвіду та формування ідентичності. Що непокоїть нас сьогодні, за що ми ладні боротись і що прагнемо відстояти.

Тема 3:
Між редизайном
та новацією

Пошук нових, свіжих та оригінальних рішень — невід'ємна частина роботи дизайнера. Нова версія продукту відрізняється від попередньої, автори шукають власний стиль, користувачі шукають нового досвіду, і навіть дві чорні футболки не схожі одна на іншу. Це природно, адже дизайн реагує на зміни так само, як і мова, в якій повсякчасно з’являються нові слова.
У цій секції ми пропонуємо дослідити естетику завтрашнього дня, поміркувати про щоденні зміни навколо нас і те, як вони відбиваються у візуальній мові. Нові часи потребують нових рішень, інструментів і підходів. Отже, сьогодні перед дизайнерами стоять виклики, яких ми не могли уявити ще вчора. Тепер як ніколи раніше майстерня дизайнера стає простором експерименту, пошуків, успіхів і невдач.
А може навпаки, поглянути на нову естетику з позиції візуальної екології: відмовитись від постійного беззмістовного пошуку і підійти до дизайну так само, як ми підходимо до повторного використання і переробки сировини?  

Дослідіть естетику завтрашнього дня, поміркуйте
про щоденні зміни навколо
нас і те, як вони
відображаються у візуальній мові.

Ми приймаємо роботи, що створені спеціально для конкурсу, та зроблені для інших проєктів, комерційні або створені за власної ініціативи, реалізовані та нереалізовані. Ваші роботи можуть бути як формальними експериментами з типографією, формою та технологіями, так і авторськими висловлюваннями в дусі критичного та спекулятивного дизайну.
Радо вітаємо авторів, які послуговуються сучасною візуальною мовою та новими інструментами, шукають нові способи висловлювання та сприйняття, по-новому інтерпретують вже відомі теми, техніки та мотиви.
Втім ми цілком відкриті до традиційних технік та прийомів, адже наш пріоритет — це розмаїття і поліфонія авторських голосів.

Приймаємо роботи
як створені спеціально для конкурсу
так і для інших проєктів,
як комерційні,
так і створені за власної ініціативи,
як реалізовані, так і нереалізовані

Зміст, концепція та якість виконання твору — основні критерії відбору переможців та формуванні експозиції виставки.

Альона Соломадіна

Незалежна графічна дизайнерка, дослідниця та кураторка. →
Спікерка конференцій Shuba Design Conference (Дніпро, Україна), Літньої академії видавців (організована Франкфуртською книжковоюю ярмаркою, Київ) та інших.
Живе та працює в Києві.
Кураторка виставки українських дизайнерів «Між традицією та новацією» на Нідерландському тижні дизайну. У складі У,Н,А колективу є співавторкою книги та виставки «Знак. Українські товарні знаки 1960–1980-х років».
Навчалася у Харківській державній академії дизайну та мистецтв. Учасниця резиденцій дослідницького центру комунікацій Fabrica (Benetton Group, Італія), Kunsthalle Praha, Centre d'Art Marnay (Франція).
Працювала над проєктами для PinchukArtCentre, українських стендів на Франкфуртському книжковому ярмарку та Берлінському міжнародному кінофестивалі, Мистецького арсеналу, Інституту гуманітарних досліджень у Відні.

Антон Іванов

Дизайнер, співзасновник студії Crevv, екс-керівник відділу дизайну в Banda Agency. →
Куратор та викладач курсу графічного дизайну в Kyiv Academy of Media Arts. Працював над айдентикою Національного художнього музею України, Ukraine Now, ВДНГ, Eurovision 2016, Goodwine, Comfy, Balbek Bureau, Shuba Design Conference, журналів Bird in Flight та Was. Живе та працює в Києві.

Дмитро Растворцев

Шрифтовий дизайнер, дослідник шрифтової спадщини. →
Впродовж більш ніж 15 років створює нові шрифти (зокрема варіативні), локалізує латинські гарнітури для кириличної та грецької писемностей, оцифровує стародруки.
Автор шрифту Narbutorum за мотивами літерацій Георгія Нарбута, фірмових шрифтів для Національного художнього музею України, гарнітури e-Ukraine для державних комунікацій українського уряду, Kyiv Type для альтернативного брендингу Києва, шрифтів для територіального брендингу міст Вінниця і Суми.
Створює шрифти, літерації та графічний дизайн на замовлення Fedoriv Marketing Agency, Banda Agency, Kyivstar, ICTV, Disney Imaginations, видавництва «Основи», журналів Esquire, Afisha, L'Officiel та Harvard Business Review.
Переможець та фіналіст конкурсів шрифтового дизайну, зокрема Morisawa Type Design Competition (Японія), Modern Cyrillic (Росія), The Best Of Ukrainian Design (Україна) та інших.
Живе та працює в Сумах.

Олексій Сальников

Дизайн-стратег Numo Team, Дизайнер візуальних комунікацій, продуктовий дизайнер, ментор. →
Навчався у Празькій школі дизайну. Більш як 10 років проєктує друковані та цифрові комунікації, інтерфейси, невіддільно від внутрішньокомандних та клієнтських процесів. Викладав курс вебдизайну в школі Проджектор. У викладанні фокусується на принципі лайф-лонг освіти, менторській підтримці та особистому розвитку студентів.
Живе та працює в Києві.

AnfiSa

Графічна дизайнерка, інтердисциплінарна художниця, арт-директорка студії Super an der Spree (Берлін).  →
Вивчала спекулятивний дизайн та нові медіа в Берлінському університеті мистецтв та графічний дизайн у Львівський національній академії мистецтв. У роботі приділяє особливу увагу соціально значущим проєктам, зокрема для Об’єднання профспілок Німеччини, Берлінського сенату міського розвитку, Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини. Спікерка конференцій Techfestival (Копенгаген), Creative Loop (Київ). Останні 5 років фокусується на освітній практиці, викладає курс спекулятивного дизайну в київській школі Projector.

Олександр Трегуб

Дизайнер, засновник і керівник школи дизайну та програмування Projector та школи дизайну для підлітків Supernova.   →
Видавець онлайн-журналу Telegraf.design, куратор Visual Communications Professium. Автор айдентики для Міністерства освіти та науки України, ініціатор створення альтернативного логотипу Києва, куратор створення нової айдентики Музею Ханенків.
Живе та працює в Києві.

Мирослава Мудрак

Докторка мистецтвознавства, професорка Університету штату Огайо, дослідниця східноєвропейського та українського модернізму.  →
Авторка книжки «Нова ґенерація» та мистецький модернізм в Україні» та «Понад кордонами: Модерна українська книжкова графіка 1914-1945». Кураторка та упорядниця виставкових каталогів «Інсценізація українського авангарду 1910-1920 років»; «Борис Косарев: Харківський модернізм 1915-1931». Авторка статей про Олександра Богомазова, Георгія Нарбута, Казимира Малевича, Давида Бурлюка та інших діячів українського модернізму. Кураторка виставки «Образний світ Георгія Нарбута і творення українського бренду» в рамках проєкту «Нарбут ХХІ». Живе і працює в США.
Куратор

Саша Биченко

Дизайнер візуальних комунікацій, арт-директор Numo Team, художник →
Співорганізатор конференції Shuba Design Conference (Дніпро, Україна), куратор конкурсу постерів Border Studies, екс-головний редактор видання telegraf.design.
Працює здебільшого з проєктами у сфері культури та мистецтва, зокрема з видавництвами «Родовід», та Niice, PinchukArtCentre, Щербенко Арт Центром, конкурсом молодих художників МУХі 2019, Українською фотографічною альтернативою, Ґете-Інститутом Україна, Bird in flight, Friedrich Ebert Stiftung та іншими. Книжки Саші неодноразово перемагали та номінувались на конкурсах «Найкращий книжковий дизайн», Ukrainian Design: The Very Best Of, «Укрсучфото», брали участь у виставках Франкфуртського книжкового ярмарку.
У своїй роботі фокусується на міждисциплінарному підході, досліджує явище українського вернакулярного дизайну.
Подати роботу
Хоча основним медіа для нас є класичний плакат, не обмежуйтеся ним. Якщо він буде цифровим, анімованим або містити доповнену реальність — чудово! Якщо ви запланували акцію в дусі перформативного дизайну — неймовірно!
стисла концепція
до 1000 слів
не обов’зково, але вітається
ім’я автора
українською
та англійською
мовами
прев’ю постера
*.jpg або *.png
вертикальний формат
1500 px по висоті
72 dpi
RGB
файл для друку
*.pdf, *.tiff або *.eps
вертикальний формат
А1
300 dpi
CMYK

Плакати

Інші медіа

посилання на анімації, відео–
фотодокументацію, завантажені у Dropbox, Google Drive або WeTransfer
стисла концепція
до 1000 слів
не обов’зково, але вітається
Надсилаючи роботи, автори
Передають організатору конкурсу та його партнерам невиключне майнове право на публікації іх в цифровому та друкованому вигляді в рамках проєкту «Нарбут ХХІ».
Самостійно відповідають за дотримання авторських прав третіх осіб.
Зберігають за собою всю повноту майнових авторських прав і можуть використовувати власні роботи на свій розсуд.

Пандемія змінила наші плани, тож виставка, що на початку планувалася як офлайнова, тепер відбудеться в онлайні. Втім, якщо ситуація та можливості організаторів дозволятимуть, роботи учасників також будуть представлені офлайн.

ім’я автора
українською
та англійською
мовами


     Збірник

Відтворення та доповнення «Нарбутівського Збірника», надрукованого і знищеного у 1933 році

Упорядник та автор передмови:
д-р Сергій Білокінь


     Виставка та каталог

Естетика Георгія Нарбута

Образний світ Георгія Нарбута й cтворення українського бренду

Український формалізм у добу українізації та його знакові брендові сліди

Ретроспективність і «Нацпром»: міфи та стереотипи

Новий брендинг України: через сто років
Кураторка: проф. Мирослава Мудрак

30.06 Стрім куратора конкурсу Саші Биченка ↓

Трансляція
на сторінці Родоводу
у фейсбуці ↗︎
Анонс конкурсу плакатів

16————18.06 збір матеріалів, верстаємо тексти.